Genomförandeplan

Min genomförandeplan bor i en gammal dator på handledarnas kontor, i ett program som de knappt förstår sig på själva.
   Med ojämna mellanrum tas den fram och vi diskuterar om jag har uppnått målen vi satte upp förra gången. De kan vara allt ifrån att lära mig sela hästarna till att bli bättre på att småprata med mina kollegor. Varje mål gås igenom, markeras som uppnått eller icke uppnått (ibland 'inte aktuellt' eller liknande) och kommenteras.
   I måndags var det dags. Handledaren sa så fina saker om hur mycket jag har utveckats under åren på bondgården, och något om att genomförandeplanen är mest för socialstyrelsens skull.
 
Jag vet inte hur det är för folk som förvärvsarbetar. Troligen har de också mål de sätter upp, samtal med chefen då och då, kanske löneförhandling.
   Men jag är ganska säker på att de inte känner sig som ett av socialstyrelsen projekt.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

For wishes I behold my night

Some people live more in twenty years than others do in eighty. It's not the time that matters, it's the person.

RSS 2.0